Co spojuje servisního technika KONE v Severní Americe, vedoucího pobočky ve střední Evropě a specialistu výzkumu a vývoje v našem závodě v Kunshanu v Číně?
Odpovědí je jedinečná a silná kultura KONE, která upravuje způsob, jakým našich 60 000 zaměstnanců spolupracuje, vnímá svět a staví naše zákazníky do středu všeho, co děláme. Pro rok 2023 časopis Forbes opět zařadil společnost KONE mezi nejlepší zaměstnavatele na světě a na základě letošního průzkumu mezi 170 000 zaměstnanci v 55 zemích nás zařadil mezi 700 nejlepších globálních společností.
Forbes ve spolupráci s výzkumnou agenturou Statista zjišťoval doporučení a postřehy zaměstnanců nadnárodních společností a institucí. Respondenti byli dotazováni, zda by svou společnost doporučili rodině nebo přátelům, a aby hodnotili svého zaměstnavatele na základě kritérií, jako je rozvoj talentů, rozmanitost a patřičná hrdost na produkt nebo služby, které společnost nabízí.
Naši talentovaní a skvělí lidé jsou naším největším bohatstvím a věříme, že spokojení pracovníci dělají spokojené zákazníky.
Co se tedy podílí na budování vítězné firemní kultury?
Všichni na tom máme svůj podíl
Kulturu společnosti KONE vytváří každý z nás tím, co děláme, čím podporujeme naše zákazníky a kolegy, a činnostmi, které inspirují lidi kolem nás a dělají svět lepším.
Rozvoj kultury ve společnosti KONE znamená neustálé zapojení 60 000 zaměstnanců, shromažďování dat pro přijímání informovaných rozhodnutí a korekcí kurzu a sledování výkonnosti vzhledem ke strategickým cílům.
Analýza kultury společnosti KONE odhalila, že mezi zvyky a chování, které podporují pocit angažovanosti zaměstnanců, patří otevřenost a důvěra, podpora osobního přístupu a inovace pod vedením zaměstnanců.
Geniální nápady vznikají, když se snažíme navzájem se zapojit, sdílet své přístupy, diskutovat a učit se z chyb.
Základem kultury společnosti KONE je snaha o skutečnou inkluzi a poskytnutí prostoru různým hlasům. "Rozmanitost a inkluze jsou pro byznys přínosem," vysvětluje Susanne Skippari, KONE's Executive Vice President of People & Communications. "Přináší to mnohem více myšlenek a lepší zdroj nápadů a názorů."
Zůstat zvídavý, učit se od ostatních a častěji se ptát "proč" jsou jednoduché činnosti, které můžeme praktikovat všichni a které mohou vést k větším úspěchům.
"Ve společnosti KONE usilovně pracujeme na budování kultury, která posiluje postavení zaměstnanců a podporuje jejich začlenění," říká Skippari. "V inkluzivní kultuře se lidé cítí bezpečně, mohou o všem mluvit, klást otázky a vyjadřovat své názory, což nám pomáhá stát se lepší společností pro zaměstnance i pro naše zákazníky."
Další důležitou složkou je zaměření na neustálý osobní a profesní rozvoj.
Tajemství úspěchu se zákazníky
Naše kultura je klíčem k budování skvělé zákaznické zkušenosti a začíná nasloucháním. Své zákazníky sice dobře známe, ale jejich priority a bolesti nás mohou překvapit.
Proto vždy začínáme tím, že zákazníky vybízíme, aby nám sdělili, jak se jim daří a jaké jsou jejich priority a cíle. Tento jednoduchý postup nám nejen pomáhá vybudovat most mezi prioritami zákazníka a způsoby, jak je společnost KONE může podpořit, ale je také zásadní pro rychlejší dosažení ideálních řešení.